Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 12 mars 2014

Blir jag din lycka blir det din olycka

Om jag ska vara din lycka vet jag att jag kommer att bli din olycka.

Om jag ska vara den som ska bära ditt liv är jag säker på att det inte är bra för dig.

Jag kan älska dig och bejaka dig. Jag kan hjälpa dig växa i din takt. Jag kan ge dig den energi du vill ha och frågar efter. Jag kan spegla dig när din spegel är trasig. Jag kan lyssna och jag kan finnas där. Jag kan visa dig min kärlek och min åtrå till dig. Jag kan ge dig guld och gröna skogar. Jag kan bekräfta dig och visa min kärlek när du känner att du som minst förtjänar det. Jag kan vara din guide och jag kan rulla ut den röda mattan för dig.

Men jag kan inte vara din lycka.

Är jag din lycka har du tappat de ben du själv behöver stå på. Är jag din lycka har du blivit beroende. Är jag den tråd du ska hänga upp ditt liv på finns det risk att jag brister. Är jag dina svar kanske jag tappar andan.

Jag är gärna med och delar min lycka tillsammans med din. Jag är gärna med och delar min luft med dig. Jag är gärna med till mitt sista andetag.

Men jag är inte din lycka.

När jag inte finns längre vill jag se dig bäras av din egen lycka och finna nästa lycka att dela din lycka med. Jag hoppas då att jag blir en del av dina minnen som får dig att le och skratta på samma sätt som vi gjorde förr. Den glädjen och den gemenskapen kan ingen ta ifrån oss.

Men jag är inte din lycka.

Låt oss se oss växa och skapa vår egen lycka genom våra egna insikter. Låt oss se vår egen lycka och vårt oberoende. Låt oss fångas av vår kärlek, våra blickar och vår beröring. Låt oss drömma, längta och mötas.

Men jag är inte din lycka men kanske en del av din verklighet. Den dag du sätter mig i bur eller jag dig, har vi för evigt förlorat det viktigaste vi har.

Jag älskar vår frihet, låt den följa oss på resan.

Kärlek är att ge frihet det är den största lyckan.

Kärlek är när vår lycka möts.

Jag är inte din lycka men jag är gärna din kärlek.


1 kommentar:

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948