Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 29 mars 2014

I min djupaste stress

När jag befinner mig nere i ett hål och i ett mörker där skuggan är min fiende och allt arbetar emot mig. När jag befinner mig i känslan av total utsatthet. När jag befinner mig i mitt eget epicentrum av dömande av mig själv. När jag befinner mig i dömande av andra. När jag befinner mig i botten där jag inte kan finna en väg därifrån. 

I dessa stunder tror jag att mitt ego är på sparlåga, men då är det som störst. Då självömkar jag och vill enbart se och fokusera på det jag vill ha. Då är mitt fokus fyllt av skygglappar för att för huvud taget se något. 

I dessa stunder finns lösningen inne i mig men jag tror den finns någon annan stans. 

I dessa stunder när jag borde göra allt för att förstå fattar jag inget. 

När mitt ego härskar på detta sätt är mitt vapen alltid dess motsats.

Ha- Ge
Sur- Glad
Inte göra- Göra
Isolera- Vara tillsammans
Döma- Släppa
Älta- Acceptera
Fördöma- Förlåta
Få ursäkt- Ursäkta

Hur gör du när du befinner dig i dina mörka hål?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948