Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 31 mars 2014

Idag en dag inte som andra

Idag står en hustru och hennes barn utan  en man och pappa som aldrig kom hem. Det är fruktansvärt hemskt. 

Men det går också några personer eller någon person som inte har haft kontroll på sina impulsiva aggressioner som troligen också har det tufft idag. Längst där inne finns det ett barn som inte blivit sett.

Allt våld, all skada och död som skördas har en orsak. Oavsett vems felet är sker det och det är ofta båda parter som drabbas. 

Det handlar inte om vems fel idag utan det handlar om varför. 

Varför för vi våra barn mot denna undergång? Vad är det jag gör fel som jag kan förändra? Hur kan jag göra för att det ska bli på ett annat sätt?

Det går att göra skillnad om jag säger att jag inte ställer upp på detta. Det går att göra skillnad om jag som Alfons Åberg säger att jag inte vill vara med, jag vill inte slåss. Det går att förändra och den som måste börja är jag.

Jag tar mitt första steg. Jag tittar på mig själv och jag arbetar med att se hur jag kan hjälpa andra hitta sig själv för att de sedan kan finna ett sätt att hjälpa andra.

När är du beredd att ta ditt första steg och vilket steg tar du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948