Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 11 mars 2014

Möten

När jag möter andra sker det saker i mig. Mötena med andra blir möten med mig själv. Jag lär mig varje dag, varje timme, varje minut och sekund hur jag interagerar med andra. Hur jag bemöter den andra, hur jag möts av mina rädslor, hur jag får kontakt med mitt eget ego och vilka utmaningar jag ställs inför. 

Ibland faller jag tillbaka i mina rädslor och min fruktan. Ibland får mitt ego julafton. Ibland känner jag inte alls igen mig själv och möts av något jag inte mött tidigare. Ibland får mitt jag den plats han förtjänar. Varje möte lär mig mer och mer om mig själv. Jag får chans att se vad jag klarar och vad jag inte klarar. 

Ibland märker jag det inte förrän efteråt vad det var som hände. Ibland blir jag överraskad av mina egna reaktioner och mitt mod. Vissa stunder lämnar mötet enbart besvikelser och jag dömer mig själv, mer än jag borde.  

Vilka möten som än sker ger det mig erfarenhet om andra men framför allt om mig själv. 

Vad känner du inför möten med andra ? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948