Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

torsdag 27 mars 2014

Om

Om inte bara det var på detta sätt. Om jag bara får så. Om min uppväxt var så hade. Om jag hade mer. Om han bara var. Om hon bara var. Om jag, om det, om något så. 

När jag använder ordet om har jag redan förflyttat mig från nuet till framtiden eller från nuet till dåtid.. Jag för mig själv framåt  eller bakåt i tiden och säger att om skulle förändra allt. Om finns inte utan är en önskan om något annat än det jag har. Om talar om att jag inte har. Om säger att mitt liv förutsätter något för att jag ska få tillgång till detta. Om förpassar mig från det jag faktiskt har till det jag faktiskt inte har.

Jag glömde länge att leva i nuet. Jag levde i dåtiden eller i framtiden. Jag glömde bort det jag faktiskt hade. Jag såg inte allt det jag hade och kunde vara glad och stolt för det. Jag såg inte all den erfarenhet jag hade som andra kanske saknade. Jag såg inte att den jag var, var en del av min egen historia. Jag jämförde vad andra hade utan att veta vad dessa personer varit med om för att komma dit.

Idag försöker jag att inte använda om utan strävar efter att se vad jag faktiskt har och vara stolt och glad för det.

Hur ofta använder du om?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948