Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 15 mars 2014

Vad jag säger är inte sant

Tro inte på det jag säger. Få dig inte att tro att jag sitter med sanningen. Om jag talar om vem du är så är det definitivt inte sant. Om jag har idéer om vad du behöver göra så glöm det. Om du tror jag har nått som du saknar är det inte sant. Om jag verkar mer framgångsrik än du så är det bara en tillfällighet. 

Vad du än tänker när andra säger saker om dig är det en del av dina egna tankar. De som säger det till dig bara en spegling av deras tankar om dig och deras liv. 

Varken jag eller någon annan vet. Det är bara du som vet innerst inne vem du är och vad du gjort och inte gjort vad du kan och inte kan. Du har allt och haft det redan från början. Du vet allt och du kan känna allt. Om det bara för en tillfällighet inte är så är det bara en tillfällighet.

Du finns det räcker och vi vet att du gör så gott du kan precis som alla oss andra.

Tack för att också du finns på denna jord och att du är en del av oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948