Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 1 april 2014

En väg

Den väg jag vandrar är inte alltid den väg som någon annan behöver vandra. Jag vandrar min väg för att det är viktigt för just mig.

Jag hade allt för länge vandrar på en annan väg som hela tiden ledde mig fel.

För att hitta rätt bad jag om hjälp för att finna en väg för mig som jag sedan själv kunde vandra på.

Idag vet jag en väg. 

Med den kunskapen hjälper jag idag andra genom att visa att det finns en väg. 

Jag kan inte vandra den vägen åt andra men jag kan visa en väg.

Ibland vandrar vi tillsammans men oftast vandrar den jag hjälper själv på denna väg.

Den väg som jag vet finns är en väg som kan leda rätt.

Det ända den personen behöver ha med sig på sin vandring på denna väg är att vara:

- villig
- öppen
- ärlig

Har du hittat din väg att vandra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948