Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 7 april 2014

Reflektion på mina beteenden

Idag hade jag inte koll. Jag kom några minuter (10) försent till ett möte jag själv bokat in. Det hade ingen betydelse denna gång men ändå. 

För mig är det viktigt att komma i tid, det är ett sätt att visa respekt. Men kanske har det också varit ett sätt att ha kontroll. Kontroll så att t.ex. ingen annan kan ha åsikter.

Nu har det hänt vid två tillfällen, som jag kommit försent vid samma typ av möte. Handlar det om noschalans eller är det en tillfällighet. Handlar det om att jag släpper på kontrollen. Brist på respekt? 

Det är svårt att veta men en viktig reflektion. 

Har du ett beteende som återkommer lite då och då som du behöver reflektera över? Nya beteenden eller gamla? Beteenden som ändrat karaktär? Fundera och reflektera gärna här om du vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948