Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 30 maj 2014

Förändring

Hur öppen är jag för förändring? Hur tillåtande är jag. Är jag villig att lyssna på vad andra tänker och tycker.  Är jag nyfiken och intresserad eller är det så att jag oftast tycker om att lyssna på mig själv? 

Hur öppen är min dörr för att välkomna annat?  

Det är lätt att fastna i min egen uppfattning om världen både i stort och smått. Allt från politik till rutiner i mitt eget hem. Jag skapar vanor som ibland kan vara svåra att bryta. 

Det ska vara på mitt sätt. 

Tjurig? - definitivt! Rädd? - troligen! 

Förändring skapar ett vakuum. 

Hur öppen och villig är du att bryta något gammalt och ta in något nytt och obekant? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948