Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 6 juni 2014

Det händer inte fullt ut

Att tänka hur det ska bli och hur jag vill ha det är en sak. Vi kan affirmera, sätta mål, få fram planer, utveckla idéer osv. Jag kan tänka hur jag önskar mitt liv och hur jag inte vill ha det. Jag kan tänka hur det är att vara med någon annan. Jag kan tänka att jag gör upp med mina föräldrar, min chef eller någon annan. Jag kan säga för mig själv att jag inte längre är beroende. Mina tankar kan skapa en massa tankar.

Men!

Det skapar egentligen inget. Jag styr mina tankar men det är bara tankar. Tankarna kan delvis påverka mina känslor, de är en del av min förändring. En del som tyvärr inte så ofta leder enda fram. 

Först när jag gör händer det nått. Först när jag agerar mot den riktning som jag tänker. Först när jag  befinner mig i den situation som kan påverka mig vet jag effekten av mina tankar. Då vet jag hur det känns. 

Är du en sådan som enbart tänker mycket eller blir det både tanke och handling? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948