Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 29 juni 2014

I mitt slut finns min början

När jag tror att jag nått mitt slut. När jag tror att inget längre viktigt finns. När jag nått en botten och tappat allt. När jag givit upp mina gamla planer och strategier. 

Då är också början till nått nytt. Då finns chansen att skapa något nytt av det jag lärt mig och i det jag befinner mig. 

I botten kan jag inte gå längre ner. I botten finns en början till något annat. 

Vad jag väljer och hur jag väljer är styrt av vad jag lärt mig och vad jag vill. 

I mitt slut finns min början.  

Känner du igen dig och att du nått en botten i något och att det ger dig en möjlighet att göra ett avslut för att börja något annat? Berätta gärna din historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948