Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 17 juni 2014

Vad tror jag

Tror jag att jag är felfri? Tror jag att jag inte gör något rätt? Tror jag att jag behöver bära all skuld. Tror jag att jag står över alla andra? Tror jag att jag är ful? Tror jag att jag är vacker? Tror jag att jag är bäst eller sämst? 

Vad jag än tror så glöm det för det är ändå inte sant.

Jag är som alla andra är.

Jag gör som alla andra gör.

Jag känner som alla andra känner.

Jag gör och jag känner mitt och jag är jag. Varken mer, men heller inte mindre än någon annan. 
 
För mig är jag vacker. För mig är jag klok. För mig kan jag känna skuld men också inte. För mig är jag bäst. För mig gör jag det som är rätt.
 
Jag är unika och så länge jag vågar följa det jag själva vill blir det bra.

Vad tror du?

2 kommentarer:

  1. Det känns motsägelsefullt att både "vara som alla andra" och "vara unik". :) Men jag förstår vad du menar. Det är ett vackert inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det handlar om att vi varken ska sätta oss på några höga hästar eller för låga hästar utan att vi är unika var och en på sitt sätt. Vi är varken sämre eller bättre.

      Radera

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948