Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 16 juli 2014

En illusion

Om jag trodde att det är sant så är det inte det. Det jag tror, är en illusion styrd av mina tankar. Det jag tror har aldrig existerar och kommer inte heller att existera i framtiden. 

Tanken jag har är en illusionen om att jag har kontroll eller kan skapa kontroll. 

Kontroll är skapat av min tro att jag kan ha kontroll. 

Det går inte att ha fullständig kontroll. Jag kan tro att jag har det och till och med vara säker på att jag har det, men det existerar inte. 

Det jag tror jag har är illusionen av att jag har det. I själva verket är det i stället total okontroll. Både okontroll över mitt liv som andras. 

Så jag kan inget annat göra än att acceptera att livet är som det är och luta mig tillbaka och betrakta det som sker. 

Går du och styr eller lutar dig tillbaka? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948