Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 20 juli 2014

Förlora för att vinna

Jag hade det jag hade och var livrädd för att förlora det jag hade så jag fortsatte att leva mitt liv som jag levt samtidigt som jag sökte något annat.

Jag var definitivt inte beredd att lämna det som fanns. Vem skulle jag vara då och jag skulle definitivt då känt mig än mer ensam, utsatt och få ännu fler tankar än de jag redan då hade. 

Jag var definitivt inte beredd att släppa det jag hade, det skulle vara ett definitivt slut.

Att jag inte vågade ledde till att jag redan från början var på väg att förlora allt, även det jag hade. 

När jag inte är beredd att förlora det lilla jag ändå har omintetgörs möjligheterna att få möjlighet att få något annat. 

Jag måste ta risk annars är jag en evig förlorare. 

Risken att förlora allt ger mig möjlighet att vinna något mycket större. 

Vad är du beredd att förlora och vad vill du vinna? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948