Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 22 juli 2014

Jag en förlorare

Livet gör mig illa. Livet är fel. Livet är inte snällt. Livet är orättvist. Livet suger. Livet ett liv jag inte förtjänar. Livet drabbar mig. 

Jag kan ha en massa tankar och åsikter om mitt eget liv och dess orättvisa. Jag jämför och jag känner att det är orätt. Jag upplever mig själv som en förlorare. 

Länge jämförde jag och kämpade för att inte vara förloraren ändå kändes det som jag var det. Uppförsbacken var evig. Varför? Varför just jag? Varför hade andra det jag saknade? 

Det jag inte då såg var att jag bar på en skatt andra kanske saknade. 

Jag lärde mig varje gång jag inte lyckades. Jag var inte den förloraren jag trodde, jag var i stället i lärande. 

Antingen vann jag eller så vann jag i lärandet. Jag var aldrig en förlorare. 

Går du och tror att ditt liv suger och att du är en förlorare? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948