Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 15 juli 2014

Karaktärsdrag- blir jag

Jag har en massa karaktärsdrag (sådant som jag gör) som bildar just jag. Jag är social, jag är trevlig, jag är hjälpsam, jag är givmild, jag är glad, jag är tillbakalutad, jag är snabbtänkt, jag är lugn, jag är uppfinningsrik, jag är praktisk, jag är påhittiga, jag kan charmera, jag lagar god mat och en massa annat.

Men.

Jag har också en del andra karaktärsdrag som är mer defekta och som gör sådant som jag får eller fått negativa konsekvenser av. Jag är otålig, jag är arrogant, jag ljuger, jag kör över andra, jag snackar för mycket och lyssnar för lite, jag vill alltid hjälpa och fixa för andra, jag sårar andra, jag sätter mig själv i centrum och en massa andra drag. Många av dessa drag är jag medveten om och arbetar med varje dag. Mycket har förändrats men de finns där. 

Alla dessa karaktärer har jag lärt mig, övat på och betraktat under mycket lång tid. Alla på grund av att jag fick en positiv effekt av dessa en gång i tiden. 

Dessa har bildat ett kännetecken av mig både på gott och på ont. 

När jag accepterar vem jag är blir det enklare att skapa den jag vill vara. 

För mig är det en pågående process och har tagit lång tid. Kanske blir jag aldrig klar, men det är ok. 

Jag växer och jag lär mig varje dag att se vad jag gör och hur det påverkar mig och andra.

Vad ser du och vad gör du åt det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948