Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 12 juli 2014

Kontrollstress

Det är bara när jag är bakåtlutad och när jag släppt all kontroll på min framtid, min historia och mitt nu som den riktiga avkopplingen kommer.

Allt annat, innan detta, är en typ av stress. Den påverkar min hållning, mitt innanmäte, min lyster, mina muskler, mitt tal, min syn, min hörsel, min motståndskraft ja hela min närvaro. 

Det är en avgörande skillnad att känna sig jagad, förföljd och jaga jämfört med att vara helt avslappnad i både hjärna och kropp. 

När jag blir avslappnad och närvarande och släppt kontrollen över mig själv och andra startar mitt egna riktiga liv.

Känner du dig helt avslappnad eller går du och bär på en slags stress? Stor eller liten? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948