Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 14 juli 2014

Kroppen talar

Idag och en vecka tillbaka är jag förkyld. Både förkyld och feber. Det var inte alls vad jag tänkt mig sista veckan innan semestern. Men ändå blev det så. Jag var tvungen att vara hemma mesta tiden och bara ta det lugnt. Så fort jag ansträngde mig med jobb eller annat blev det bakslag. 

Kroppen säger till mig att nu behöver jag ta det lugnt. Nu behövs energi för att bli frisk inget annat. 

Jag tog det inte lugnt till en början och jag tror att det är just det som gjort att jag inte blev frisk direkt efter några dagar. 

Nu ligger jag här och får acceptera att även fast det är fint väder är det bara att vara inne och ta det lugnt. 

Kroppen talar.

Lyssnar du på din kropp vad den behöver? Om inte, vad händer när du låter bli? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948