Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 13 juli 2014

Semester

Sommaren är en av de tillfällen allt ska hända eller händer. Fester, bad, hälsa på vänner, släkt, ha tid med varandra, koppla av och njuta. Sommaren är också den tiden allt det vi väntat på ska hända och ske. Tiden vi aldrig fick tillsammans under året, saker som ska renoveras, vänner som vi försakat eller familjen som fått stå tillbaka. Nu ska det ska det ske. Nu!

Mina förväntningar är en sak andras andras. Sedan blir det inte som var och en trodde och kände. Vi hade inte talat med varandra om våra olika förväntningar. Vi hade enbart trott utifrån våra egna syften. 

Sedan hände det. 

Dåligt samvete förstärktes av mer skuld. 

Det som skulle bli så bra blev istället en katastrof. Det som skulle läka allas sår öppnade såren ännu mer. 

I detta ökade min rädsla och jag vill bara komma bort. 

I detta är det lätt att försöka fly in i nått annat.

Jag kommunicerade inte och jag var inte ärlig varken med min tankar eller känslor. Jag berättade inte vad jag gjort eller inte gjort. 

Jag var bara rädd  och det fick mig att fly.

Jag flydde in i bekräftelsen djupa källa och levde dubbelliv för att både ha kakan och äta upp den. 

Mina rädslor gjorde att jag valde att handla för att undvika vilket ledde till det jag ville undvika.

Inte hjälpte det att försöka få till en bra semester, den var redan dömd att misslyckas.

Vad har du för förväntningar på din semester? Blir det som du tänkt dig? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948