Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 18 juli 2014

Vad ser jag

Världen är stor och jag är liten. Världen är stor och jag finns. Världen är stor och det händer saker runt omkring mig. Världen är stor och en del saker går mot mig. Världen är stor och en massa saker går min väg. 

När jag betraktar världen kan jag välja och ställa mig i det led som beklagar sig över allt som inte händer och sker eller allt som är hemskt, fruktansvärt och bedrövligt. Det finns mycket som i mina ögon skulle kunna se annorlunda ut. I detta led är vi många. 

Men

Jag kan välja att betrakta världen genom att se det som faktiskt finns och kommer till mig. Jag vaknar, jag kan röra på mig, jag har mat, jag har ett arbete, jag får hjälp när jag behöver det från andras som försöker att göra sitt jobb så gott de kan, jag har, jag får och jag är. Just nu upplever jag sommaren ibland med sol ibland med regn vilket räcker mer än gott. Växter växer och njuter och jag med dom. 

Det jag väljer att se är det jag får. 

Tack för att jag finns och tack för mina barn och tack för att jag har de möjligheter jag har. Tack! 

Vad väljer du att se? Vad har du att tacka för just idag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948