Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 11 juli 2014

Vem styr

Det är jag som styr, trodde jag lång tid. Jag trodde att jag ägde allt och att jag kunde med min kontroll styra. Jag såg till att jag var navet. Mina tankar, mina val och mina känslor var normen. 

Jag satt på förarplats och jag bestämde. Jag körde på en väg och ville jag köra bredvid vägen gjorde jag det. 

Ändå var jag förvånad när de omkring mig steg ur bilen och följde någon annan.  Ändå var jag förvånad när jag till slut satt ensam kvar och styrde.

Jag må sitta vid ratten men det är inte jag som bestämmer var vi ska åka. Jag är en del av beslutet men jag bestämmer inte själv. 

När jag styrde och kontrollerade så blev det som det blev. Bra eller dåligt.

Vägen till en förändring är vägen från kontroll. 

Kanske är det så att jag behöver slappna av för inget är under kontroll och har aldrig varit.

Vad tror du?

Är du en människa som gör stora försök att kontrollera ditt liv och ibland andras? Är du en människa som samtidigt tror att du kan kontrollera andra? Fundera på om detta kan vara en del av din karaktär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948