Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 19 juli 2014

Vems manus regisserar jag

Om mitt liv var en film vilken film skulle det vara då? Skräck, drama, dokumentär, action, kärlek, natur eller kanske kriminalare? Jag skulle önskat det var en kärleksfilm men jag tror att den film jag regisserat varit en dramafilm. Jag som manusförfattare gillade drama för det var något som jag kände igen. 

Jag är inte heller säker på att filmen jag regisserat alltid varit min egen. Många gånger har jag regisserat någon annans manus i tron att det var min egen. 

Jag följde någon annans manus i mitt liv istället för mitt eget. 

De filmer jag regiserat har oftast haft samma slut även fast jag trott jag följt ett nytt manus. 

När jag valde att skriva ett nytt manus som inte byggde på min gamla historia hade jag chansen att se ett nytt slut. 

Berättelsen i mina filmer har många gånger varit förutsägbara vilket gjort dem tråkiga.

Först när jag gjorde klart för mig själv vilka mål och visioner jag ville ha och när jag lagt mina gamla manus på hyllan, började nya manus dyka upp som blev mer spännande och roliga att regissera. 

Vems manus regisserar du och vad bygger dina manus på?  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948