Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 11 augusti 2014

Åsikter

Jag har haft en massa fördomar och åsikter om allt. Även om det som jag inte vet eller har erfarenheter av, men åsikter har jag haft gott om. 

Jag har fortfarande åsikter men det minskar mer och mer och jag ger mindre och mindre uttryck för det jag tycker. När jag märker att mina åsikter om andra minskar, minskar också mitt behov av att hävda det för andra. Det blir inte viktigt för det är bara subjektiva åsikter.

Åsikter har en tendens att skapa konflikt och att hävda min förträfflighet mot andra och annat. 

Att hävda min åsikt är att utanför mig själv försöka definiera det jag innan för mig själv ännu ej har klart för mig. 

Vet du vad...! Kan du tänka dig att...! Det är inte klokt vad..! Har du hört att...! byter jag idag gärna ut mot uppmuntran ord eller att jag inte vill höra andras åsikter,  skvaller och synpunkter eftersom det för mig tillbaka dit jag inte vill vara. 

Facebook är fyllt av det på samma sätt som allt annat skvaller på byn. Jag gillar när människor talar om sig själva på ett ärligt och öppet sätt, det gör mig nyfiken på just den person som jag har framför mig. 

Hur förhåller du dig till dina egna tyckanden och dina egna åsikter? Hur definierar du dig? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948