Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 15 augusti 2014

Det ena blir det andra

Jag fastnade i beteenden. Jag fastnade i historia. Jag fastnade i värderingar. Jag fastnade i tankar. Jag fastnade i känslor.

Rädslan och tryggheten höll mig kvar.

När jag tvingades erkänna, acceptera och möta mina rädslor hände något. När jag förstod att det värsta inte var farligt alls. När jag insåg att det värsta mötet skulle bli mitt bästa, då hände något. 

Vad hände? 

Jag lärde mig mer och kunde mer. Jag  förstod att jag redan hade allt. Det vara bara det att jag inte fattade det. Jag förstod inte vilka kunskaper jag hade. Jag förstod inte vilka förmågor som fanns i mig.

Genom att se förbi min egen uppfattning om mig själv lyckades jag med sådant jag aldrig tidigare trodde mig kunna. Genom att övervinna en rädsla släppte alla andra rädslor. Det blev helt oväntat. 

Vilka erfarenheter har du av dina ny vunna kunskaper?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948