Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

torsdag 21 augusti 2014

Det väcks till liv igen

Liknande situationer, liknande svek och liknande personligheter väcker gamla känslor till liv. Det är som de får full energi igen från sin Törnrosa sömn. Känslorna bara kommer.

Med känslan kommer mina gamla ageranden. Med känslan kommer svaret på det beslut jag fattade en gång i tiden. Med känslan kommer bekräftelsen om sveket och rädslan som följde.

Inget är förändrat. 

Jag visste det och får det bekräftar. Det går inte att lita på någon. Jag visste det och det bekräftar att ingen vill ha mig. Jag är värdelös. 

Men.

Det var bara något som liknade det som hände för länge sedan. Det var bara något jag åter igen kände. Ingen sanning utan bara en gammal känsla som väcktes till liv. 

Spöket sker inne i mig och existerar inte utanför mig. Jag bara tror det. Rädslan var då så stark. Den rädslan gör att jag går till attack, igen. Men det var då, inte nu. 

Det som håller mig kvar är resultatraden av ett gammalt beslut. 

Kan du minnas när du kände på liknande sätt? När känslorna tog över och du tystnade, blev arg, blev likgiltig, ledsen eller något annat, men det handlade inte om det som hände nu utan det som hände för länge sedan. Känslan återigen kändes!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948