Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 19 augusti 2014

Elev lärare

Ibland tror jag mig inte behöva en lärare. Jag tror jag klarar allt själv. Har jag tagit fan i båten får jag också ro han i land. Jag slutar lyssna och jag ska ha det på mitt sätt. Oftast på ett sätt jag lärt sedan lång tid tillbaka. 

I sådana lägen är jag inte beredd att lyssna och ta in från någon annan. Kan själv. Det är ingen mening att övertala mig. Jag har min åsikt. Min upplevelse övertygar mig inte till förändring.

När jag upplever nya saker och det påverkar mina känslor händer det något. Då finns öppningar. Upplevelsen förändrar positionerna. Det som händer försätter mig i en ny känsla och en ny roll, elevens. Jag går från lärare i mitt liv till elev.

När eleven är mogen,
finns det en lärare.

Vad är du, lärare eller elev, i ditt liv? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948