Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 19 september 2014

Ändra beteende

Jag har varit en man med åsikter och haft en massa kritik till andra hur de lever eller är. Jag har suttit med svaren. Jag har aldrig varit nöjd och varför det? Jo för jag har inte varit nöjd med mig själv och alltid sett fel i det jag själv gjort. 

Men jag kan välja.

Jag kan välja att göra tvärt om. 

Om jag försöker en dag, kanske en vecka och berömma alla för det som de gör. Det finnas alltid något att berömma andra och visa uppskattning för, tro mig.

Det kommer då att hända saker. I bland  sådant jag minst skulle ana och vad kan  det vara? Jo jag slutar t o m se felen jag själv bär på och upptäcker gott i det jag själv gör.

Min handling leder till en känsla som leder till en ny tanke som leder till en ny handling.

Vad skulle du kunna ändra på i din relation till andra och testa ett tag, tror du? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948