Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 10 oktober 2014

Försökt och försökt

Om och om igen gör jag samma sak. Om och om igen repeterar jag vad jag tidigare gjort. Samma lösningar för att förändra något som jag inte vill ha eller lider av. Om och om, om och om igen. Samtidigt beklagar jag mig att jag inte kommer vidare och kan se någon förändring. 

Om det jag prövat inte löser mitt problem kanske jag behöver finna någon annan lösning eftersom den lösning jag använder inte verkar fungera. Eller kanske är det så att jag försöker lösa fel problem eller att jag bara löser ett symtom. Det är lite som att byta skor ideligen för att de slits snett när det egentligen är mitt ben och min hålfot som behöver justeras. Kanske en långsökt liknelse men ändå, vi behöver finna grundproblemet. 

Jag frågar mig ofta, varför fungerar inte det som jag gör. Jag sover på det. Oftast märker jag att jag löser ett symptom eller att jag tänkt som jag alltid tänkt. Ibland ber jag om hjälp och ofta när jag formulerat frågan till någon hittar jag lösningen själv. Ibland har någon annan min lösning.

Jag tillåter mig att våga möta mig själv och mina hinder och jag tillåter mig att be om hjälp. 

Om jag tänker som jag alltid tänkt
så gör jag som jag alltid gjort.
Då blir det som det alltid varit

Försöker du lösa ett symtom eller försöker du lösa det verkliga problemet? Om du inte lyckas hur gör du då idag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948