Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 24 oktober 2014

Hur länge ska du hålla på?

Hur länge har du tänkt dig att hålla på att bli bekräftade av dina föräldrar eller hämna någon oförrätt din mamma eller pappa bidragit till? Hur länge ska du söka efter din mamma eller din pappa? Ska det aldrig sluta? 

Du är ute på en farlig resa där du tyvärr får ta hela skiten i ditt eget knä. 

Du sätter dig själv i mitten som om du var livets centrum och jämrar och beklagar dig för det liv du fått. 

För helvete res dig upp, granska dig själv och gör nya val. 

Jag upptäckte helt plötsligt hur jävla sjukt det var. Jag fortsatte mitt liv genom att ägna mig åt att ersätta och kompensera, känna mig missunnsam och ofördelad. Jag såg till att livet ruttnade med egen kraft. Ingen att skylla på. Självspäkning.

Detta styrde mina värderingar, mina beteenden, mina tankar och mina känslor. Vilket skit jag lät mig själv vältrar mig i,

Vilken skit låter du fortfarande snurra i dig? Säg inte att att det inte finns nått för det tror jag inte på. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948