Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 20 oktober 2014

Kram

En enda liten kram. Ibland är det enda som jag behöver. En enda liten kram. Jag behöver känna närheten och att någon ser mig. Känna beröringen och att någon bryr sig. Känna omfamningen att vara i sammanhanget. Känna värmen som en överföring av lite annan energi. Jag vill ge en kram och jag vill få. En kram kan lätta och få mig att känna förståelse.

En kram kan också, tyvärr mötas av osäkerhet. Att ge en kram är inte givet för den kan uppfattas så olika. Det är inte självklar inte heller att alla ens vill ha en sådan i alla stunder. 

Ibland kan det vara bra att vänta in det som sker innan kramen kan ges och ta emot. 

Ibland blir kramen bara fel men många gånger väldigt rätt. Den bryter på något sätt ett dött läge.

För mig står kramen för
Kärlek: ett sätt att visa kärlek 
Riktning: ge på rätt sätt och med rätt styrka 
Ansvar: mitt ansvar att välja att ge
Mod: mod att våga

Vad står kram för dig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948