Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 21 oktober 2014

Tack min kära!

Tack för att du kom! Tack för att du ställde dig vid min sida. Tack för att du lyssnar och vill veta vad jag egentligen känner. Tack för att du valde att se mig och inte min yta. Tack för att du tillåter mig att vara genuin och skör. Tack för att du tillåter mig att göra fel utan att döma mig. Tack för att du väljer att se hela mig och det jag står för. Tack för att du finns och gör mig till en hel människa av kött och blod, av tankar och känslor och handlingar som blir en konsekvens av dessa. Tack för att du väger mig på guldvåg och och ser mina minsta förändringar. Tack för att du förstår att jag gör så gott jag kan. Tack för att du inser att det var min rädsla som fick mig att förskjuta dig.

Utan dig är jag ingen. Utan dig förstår jag inte vad som skulle kunna hända. Utan dig kommer jag för alltid att vara ensam.

Jag lovar att vårda dig ömt och vackert. Jag lovar att skapa dig den plats du behöver. Jag lovar att aldrig mer ställa dig åt sidan. Jag har alldeles för länge ignorerat dig och hållit dig undan. Jag har allt för länge föst undan dig när du visat din ömhet för mig.

I mina drömmar vill jag möta dig. När jag vaknar upp är du den första jag vill se. Under min dag vill jag känna att du är med mig och skulle jag tappa bort dig vill jag ganska snart känna din hand igen. På kvällen vill jag möta dig med min dag och när vi går i säng vill jag att du är det sista jag omfamnar innan jag somnar in. 

Tack för att du inte övergav mig och verkligen kom tillbaka.

Tack för att du finns.

Tack mitt jag!

Har du kontakt med ditt genuina jag? Vad händer när du tappar kontakten och när du sedan får tillbaka den igen, vad får det för konsekvenser för dig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948