Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 25 november 2014

3. Skapa relationer

Människor omkring mig är just mitt eget nätverk som kan bidra med att stötta eller stöta ut mig. Relationer handlar om möten och hur jag relaterar till dessa möten. Dessa relationer kan vara vänner, släkt, kompisar, människor jag känner, arbetskamrater, människor jag möter på stan, nätverk men också partnerrelation. De människor jag vill relatera till är de människor som skapar en spänts och en positiv miljö för mig. Människor som gillar och tycker om mig. I en relationen kan jag stötta men också få stöttning. Mötena behöver innebära, även när det kan vara tufft, att det har en grund som bygger på kärlek. Är grunden en annan bör jag om möjligt välja bort den relationen. Både för min egen skull och den för  den andra. 

Omger jag mig med människor som tycker om mig, är förutsättningarna större för att det kommer att bidra till bra saker för mig och jag kommer att bidra med bra saker till andra.

Jag sökte bekräftelse och när jag trodde att jag inte hade människor som tyckte om mig skapade jag istället relation med människor som ogillade mig och som i sin tur innebar en bekräftelse. Jag hade människor redan från början som tyckte om mig det var bara det att jag inte såg vad jag redan hade och var dålig på att ta hand om det som redan fanns där.

Har jag människor omkring mig som tycker om mig kan det inte bli fel. 

Hur gör du när du väljer dina vänner? Skapar du relationer med människor omkring dig som har en möjlighet att tycka om dig och du om dom? Hur gör du när du märker att det är tvärt om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948