Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 26 november 2014

4. Gör saker med andra

Det handlar inte enbart om att tänka och känna och omge mig med andra för att vi ska ha ett harmoniskt liv. Det handlar också om att göra. Det är när jag gör och handlar som jag får effekter. Arbeta med det jag tycker om. Agera i det jag tänkt och känt. Göra sådant jag tycker om och vill göra. Göra det med andra.

Handlingen manifesterar något och skapar effekter. Egentligen är det så att det är oundvikligt att få en effekt. Handlingen är verkligheten och verkligheten känns. Handling kan ske i allt. På jobbet, på min fritid, på väg till eller från jobbet, när jag är ute och går, när jag möter människor, reaktioner, uttryck för känslor och tankar ja över allt och i allt kan jag handla. Handlingen får mig att att beröras på något sätt och gör mig levande.

Handlar jag och gör det i gemenskap med andra människor höjer jag effekten både genom att jag lär mig att vara med andra och genom att jag får reaktioner från andra och från mig själv i den gemensamma rörelsen.

Alltså jag gör saker och jag gör det med andra. Effekten ökar när jag också gör det med andra.

Vad gör du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948