Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 28 november 2014

6. Gör det du kan

Jag väjer att göra det som får mina styrkor och talanger att stråla. Det betyder förutom att göra det jag kan också att göra det jag inte kan om min styrka är att göra sådant jag inte kan.

När jag vågar visa mina styrkor och mina talanger, vilket alla har, visar jag både för mig själv att jag kan men också för andra sådant som gör att jag blir någon i ett sammanhang. Ibland kan detta vara bara det enkla att bara vara jag som är det svåraste av allt.  

Nu tänker kanske den listige att jag behöver inte alls bli bekräftad av andra, jag är mig själv nog, vilket är rätt. Knepet är att genom att göra bekräftar jag också för mig själv mina styrkor och på det sättet gör jag det lättare för mig själv. Jag tillåter mig att bli stolt över mig själv. 

Lever du i miljöer och sammanhang där du visar dina styrkor och där du strålar? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948