Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 30 november 2014

8. Meningen med livet

Varför är jag på denna jord? Vad är det som är mitt uppdrag och min mission här? Det fanns en mening med att just jag skulle landa just här. Det finns människor jag ska möta och uppdrag jag ska genomföra. Det finns något som jag ska föra vidare. Det var inte en tillfällighet att just jag föddes just här med just mina föräldrar och min familj. 

Tänk alla erfarenheter jag fått och all kunskap jag berikats med. Tänk, allt detta skapade just mig till den jag är idag.   Det var inte så att det bara hände, det är en mening. 

Jag har en mission och en uppgift att föra vidare. Jag har ett värde och en kunskap som andra behöver och vill ha. Jag har ett uppdrag. 

Jag finns på denna jord av en särskild anledning. Precis som alla andra. Därför vill jag förvalta mig själv på bästa sätt så att jag kan bli mitt bästa jag. Att göra motsatsen är att slösa med mina egna resurser. 

Varför finns du på denna jord? Vad är meningen med att du är just här och att du är just den du är? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948