Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

torsdag 20 november 2014

Det är inte mitt jobb

Det är så lätt att ta över andras arbete. Det är så lätt att kliva in och ta över någon annans förändring. Det är så lätt att kliva in och ta över någon annans smärta. Det är så lätt att ta över det någon annan behöver göra och inse. Jag tror mig se och jag tror mig ha lösningen på det jag själv fick lära genom smärta. Det är så lätt att ta över. 

Men det är inte mitt jobb att göra ditt jobb. Det är inte mitt jobb att ändra dig.

Mitt jobb är däremot att älska dig villkorslöst på mitt sätt. Det är det enda som jag kan ge till någon annan. Det är den största gåvan. Även om det skulle innebära att jag förlorar vår relation. Om jag kliver in och gör ditt jobb då hindrar jag dig att utvecklas på ditt sätt. Då gör jag det enbart för att jag vill förändra dig på mitt sätt. Jag låser in dig i mitt hörn.

Jag har en massa åsikter om vad andra borde göra varje dag. Håll dom för mig själv. Om jag kliver in så är det enbart för att tjäna mina egna syften. 

Kliver du in och gör andras jobb? Älskar du villkorslöst på ditt sätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948