Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 21 november 2014

Ett harmoniskt liv

Hur gör jag för att hålla mig själv på rätt sida vägen? Hur gör jag för att känna glädje, lycka, harmoni och ha tillgång till hela min person och det som är just jag, fri från bestående rädslor? Hur gör jag? 

Kanske är det enkelt om jag bara vågar?

Här är några regler som jag och många andra försöker att använda oss av för att hitta denna balansen.

1. Skapa en struktur i ditt liv som känns lätt att följa

2. Sök efter mer positiva än negativa känslor

3. Skapa relationer med personer som gillar och tycker om dig

4. Handla och gör saker genom att agera, arbeta men också andra typer av sysslor där du är med andra människor

5. Tillhör ett större socialt sammanhang

6. Gör sådant som du kan där dina styrkor och talanger får stort utrymme

7. Se till att du varje dag lever ditt liv på bästa sätt

8. Hitta det som är mening med just ditt liv

9. Lev i ett sammanhang där du känner dig trygg och lever ett hälsosamt liv

10. Våga reflektera över de tankar och känslor du har och de handlingar du gör.

11. Lär dig att se det som finns utanför dig själv och det som finns innanför dig själv.

12. Acceptera det liv du har levt oavsett vilket liv du levt.

13. Finn ett sätt att förlåta andra också dig själv

14. För dom du kan ha skadat, finn ett sätt att be om ursäkt

15. Hitta en balans i ditt liv mellan dina tankar, känslor och handlingar

16. Hitta tillfällen att tjäna och hjälpa andra


Hur gör du för att hitta harmoni i ditt liv så att du lever det liv som du vill leva?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948