Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 8 november 2014

Jag är bra

Jag är stark. Jag är vacker. Jag är fin. Jag är klok. Jag är skön. Jag är sprallig. Jag är idérik. Jag är kunnig. Jag är knäpp. Jag är rastlös. Jag är. Jag är bra på att ställa rätt frågor. Jag är bra på att vara uppmärksam. Jag är bra på att vara här och nu. Jag är bra på att göra upp med min historia. Jag är bra på att vara älskvärd. Jag är bra på att hjälpa. Jag är snabb på att se saker. Jag är bra på att i bland släppa fokus. Jag är bra på att ha kontroll. Jag är bra på att kunna mycket. Jag är bra på att sälja. Jag är bra på att inspirera människor. Jag är bra på att vara nyfiken. Jag är bra på att lära mig nya saker. Jag är bra på att vara bred i mitt kunnande. Jag är bra på att hålla föredrag. Jag är bra på att vara öppen om delar av mitt inre. Jag är bra på att få uppmärksamhet. Jag är bra på att vara spontan. Jag är bra på att använda mig av min dominans. Jag är bra på att skapa relationer. Jag är bra på att skriva blogg. Jag är bra på att ha samtalsgrupper. Jag är bra på att arbeta frivilligt. Jag är bra på att fatta beslut. Jag är bra på att tjäna andra. Jag är bra på att läsa signaler. Jag är bra på att läsa och ta till mig texter. Jag är bra på att skriva. Jag är bra på att kunna arbeta med olika saker. Jag är bra på att inte komma ihåg namn men ansikten. Jag är bra på att hitta. Jag är bra på att tänka i bilder. Jag är bra på logistik. Jag är bra på att dyka. Jag är bra och modig på att resa. Jag är bra på att ta hand om mina vänner. Jag ör en bra pappa. Jag är en bra vän. Jag är en bra man. Jag är bra på att visa kärlek till mig och andra. Jag är bra på att skilja på det som är mitt och det som är någon annans. Jag är bra på att betrakta mig själv och se vad som är inom mig själv och vad som är utanför  mig själv. 

Jag är bra.

Vad är du bra på att vara och göra? 

5 kommentarer:

  1. Håller med dig. Du verkar bra.
    Varför så många ord?
    Räcker det inte med att skriva Jag duger som jag är och gör så gott jag kan i alla lägen
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan det vara svårt att förstå det själv. Jag tror att man både behöver tala högt med sig själv ich våga se alla de saker som är bra med en själv.

      Radera
  2. Ditt uppriktiga och ödmjuka svar tilltalar mig.
    Eva

    SvaraRadera
  3. Din bild fick mig att stanna upp och dina ord att stanna kvar.
    Jag är inte besatt, inte ännu tiiihiiii
    Eva

    SvaraRadera

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948