Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 11 november 2014

Jag hoppas

För att veta vad jag vill behöver jag tala om vad jag vill. Jag behöver sätta mål och visioner för att komma till klarhet vad jag vill. Många kan inte på en direkt fråga svara på vad de vill. Det finns något diffust men inget tydligt. Diffust tänkt blir diffust gjort.

Många hoppas att deras liv ska bli bra. Hoppas att de får barn. Hoppas att de får ett jobb. Hoppas att de blir friska. Hopppas att de får ett bra liv. 

När jag lägger min tillit till hoppet har jag också lämnat över mitt ansvar till någon annan. När hoppat blir min enda ledstjärna blir min kraft en väntan, en väntan på att något ska hända. En väntan på att någon annan, något annat ska agera. 

Hoppet gör mig passiv. 

Väljer jag istället att säga, jag vill och också tala om när det ska ha skett blir kraften en annan och ansvaret ett annat. Jag riktar det som ska ske mot mig själv och jag skapar min egen kraft genom att tala tydligt till mig själv. 

"När jag talar till mig själv blir det jag vill tydligt och resultatet möjligt."

Hur tydlig är du med vad du vill? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948