Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 2 december 2014

10. Våga reflekterar

Jag vill våga. Jag vill våga reflektera. Jag vill våga reflektera över det jag känner. Jag vill våga reflektera över det jag tänker. Jag vill våga reflektera över det jag gör. 

När jag väljer att vara öppen, villig och ärlig mot mig själv väljer jag också att vilka vara genuin. Jag väljer att se mig själv och förändra mig själv på det sätt jag klarar så att jag når det jag vill. Jag väljer att möta mig där jag är för att föra mig dit jag vill i mina tankar, känslor och handlingar. 

För att komma dit behöver jag tänka tankar jag aldrig tänk, känna känslor jag aldrig mött och göra saker jag aldrig gjort. Först då möter jag mig som jag aldrig tidigare mött.

Vägen till det jag vill går genom det jag inte sett.

Vågar du reflektera och möta det du ännu inte mött? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948