Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 5 december 2014

13. Finn sätt att förlåta

Jag kommer inte undan. Vill jag bli hel behöver jag fatta ett antal beslut. Ett av dessa beslut är att förlåta andra vad de gjort mot mig. I det innefattas också mitt förlåt till mig själv för det jag gjort mot mig själv. 

Jag behöver förlåta allt, ja allt som jag anser att jag drabbats av eller blivit utsatt för från andra. Hur stor den sorgen och ilskan än är. Hur stort övergrepp jag än anser jag blivit utsatt för. Jag behöver befria mig själv och det är genom förlåtelsen. Förlåtelse som sker med hela mitt hjärta. Förlåt som bara sker i tanken har inget värde.

Det hände när det hände för länge sedan eller i närtid men jag har valt att bära det hela vägen till idag, den handlingen är min. 

Varför ska det vara nödvändigt att förlåta? 

När jag förlåter äger jag frågan helt och hållet själv. När jag äger frågan kan jag göra något åt den. I förlåtelsen ligger befrielsen.

Har du svårt för att förlåta? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948