Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 8 december 2014

15. Balans

Hur svårt ska det vara och hur många gånger ska jag behöva säga det? Får jag balans så löser det sig. Balansen i mig i mina tankar, i mina känslor och i mina handlingar är lösningen.

Det är när jag har obalans som saker inte riktigt blir som jag trodde eller tänkt mig. Det är i obalansen som jag tänker för mycket eller för lite utan att känna. Det är i obalansen jag känner för mycket eller för lite utan att tänka. Det är i handlingarna jag agerar för mycket eller för lite utan att tänka eller känna. 

När jag har balans blir jag som ett självspelande piano med struktur men med den avgörande skillnaden att jag fyller pianot med det som jag tänker, känner och gör i balans med exakt det liv som jag vill ha.

Hur balanserat är ditt liv eller haltar det på något ben? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948