Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 9 december 2014

16. Tjäna andra

Nu handlar det inte enbart om mig för mitt syfte. Mina behov och mina lustar. Det handlar om något mycket mer och mycket större. 

För att leva ett harmoniskt liv behöver jag för någon annan eller några andra ge och tjäna utan något som helst eget syfte. Utan att på något sätt göra något för någon annan för att jag ska få någon slags fördel av detta. 

Jag behöver förstå att jordens centrum inte på något sätt går genom just min kropp. Alla människor finns inte där för mig utan jag för dem. Alla människor är lika mycket, observera lika mycket värd som alla andra. Hur svårt kan det vara.

Jag behöver tjäna och ge till andra hela året. Alla år. Jag behöver förstå att ge är grejen inte att få eftersom jag har allt och haft det från första stund. 

Jag behöver gå ut i världen för att ge på mitt sätt både för att jag vill och för att jag har så mycket att ge. 

Jag vill ge med kärlek.

Detta handlar inte om jul utan detta handlar om en livsinställning i en värld där individualismen tagit alldeles för stor plats och denna kommer på sikt att förgöra oss om vi inte ser upp. 

Det ligger en hemlighet i gåvan att ge som jag inte kommer att avslöja. Du får själv upptäcka den. 

Vad behöver du göra för att komma till det vägskäl där du kan ge utan egna syften? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948