Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 13 december 2014

Det finns alltid ett ljus

Hur mörkt det än är. Hur stort motstånd jag än har. Hur lång min uppförsbacke än är finns det ljus.

Det finns ett ljus och en möjlighet som jag behöver fokusera för att se. Det finns alltid ljus i allt mörker.

På vägen till mitt sommarställe behöver jag ta min båt sista vägen. Svarta höstkvällar och mulet väder känns överfarten svår. Kallt, ruskigt, dimma och framför allt mörkt. Lanternor och lampor förblindar. För att se ljuset och kontraster behöver jag fokusera, släcka de lampor som finns för att se det ljus som ändå finns där ute för att skönja konturerna mellan himmel och hav och skillnad mellan ö och ö.

Det finn alltid ljus. Jag ser ljuset när jag väljer att se ljuset på samma sätt som jag ser mörkret när jag väljer att se mörkret. 

Vad väljer du att se? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948