Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 16 december 2014

Dtoxa hjärnan

Jag bryr mig om vad jag gör och var jag vistas. Jag bryr mig om vem jag lever med och vilka som är mina vänner. Jag bryr mig om att inte äta så mycket medicin och att se till att det jag äter i mat inte är besprutat och är ekologiskt så jag inte får i mig något olämpligt. Jag bryr mig om min kropp genom att träna och jag renoverar mitt hus. 

Jag gör allt detta för att mina förutsättningar ska vara så goda som möjligt och jag ska ha det bra.

Men jag glömde något. Jag glömde något som kanske är avgörande för allt annat. 

Jag glömde se över det jag matade min hjärna med och vad som fanns där. 

Hjärnan var fylld av en massa historia utan värde. Som ett cash minne som aldrig töms. Hjärnan var fylld av en massa gamla negativa tankar om mig själv och andra som gjorde att jag fick problem med att leva här och nu. Hjärnan var fylld av drömmar utan planer på att förverkliga dessa. Hjärnan var fylld av gamla historiska negativa känslor utan värde idag. Hjärnan var fyll av stress och brist på närvaro. Hjärnan var fylld med förklaringar och argumentationer. Hjärnan var fylld med det jag trodde var sanningar och som jag inte vet vem som la dit. Sanningar som jag inte längre kunde lita på. Hjärnan uppehöll en massa minne som skulle kunna användas på ett helt annat sätt. Hjärnan skulle kunna fyllas med nytt liv istället för det gamla jag fyllt den med. 

Mitt val är att dtoxa hjärnan då och då för det som jag inte vill ha där. Jag behöver då och då rensa och sortera. En del får vara kvar men jag vill veta var det finns. En del annat tar jag bort för det är gammal kunskap som inte längre behövs. 

Jag väljer att fylla min hjärna med nytt. Jag är öppen och villig att pröva nya tankar. Mitt val är att vara ärlig eftersom motsatsen aldrig varit ett alternativ.

Hur väljer du att ta hand om din hjärna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948