Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 15 december 2014

Hur jag ser

Hur jag väljer att se styr hur jag väljer att leva och hur jag ser på mitt liv. Jag äger alltid frågan det handlar mer om vad jag väljer i det ägandet. 

När jag drömmer tittar jag utåt och ser det som jag skulle vilja ske utan att finna vägen dit. När vägen dit blir tydlig är det inte längre en dröm utan ett mål. För att nå målet anpassar jag mig till hur jag väljer att handla idag. 

När jag väljer att se innåt väljer jag att vakna. Mitt vaknade ger mig möjlighet att leva här och nu med det jag har och det jag vill.

Att vakna är att inte drömma. Att vakna är att leva. 

Hur väljer du att se? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948