Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 10 december 2014

Inte mer än

Män

Männ

Männi

Männis

Människ

Människa 

Vi är inte mer än just en människa.

Just bara en människa. Med våra brister och våra tillgångar. Med vårt bagage och med våra svårighet. Med mer tankar om framtid än just här och nu. Med sådant vi inte vill eller borde göra. Med för mycket tankar. Med för mycket känslor. Med för lite tankar eller för lite känslor. Med brist på balans.

Det bara är så. Jag gör så gott jag kan. Du gör så gott du kan. Vi gör så gott vi kan. Så gör eller gjorde också alla andra även våra föräldrar.

Vi är inte mer än människor och det är ok. 

Vi har allt och haft det hela tiden. Tillräckligt med allt även fast vi inte alltid tror det. Vi har allt det där. 

Jag är och du är helt perfekt.

Det gäller bara för mig att förstå det. Det gäller bara för dig att förstå det. 

Vi är inte mer än människor.

Min gåva till mig är just det. Din gåva till dig är just det. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948