Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 12 december 2014

Mina val

Så hur är det nu, vem har ansvar för vad? Att jag haft en tuff historia med föräldrar som inte tog hand om mig som jag ville. Med ex som inte var som jag ville. Med arbetsgivare som inte var som jag ville. Med vänner som inte var som jag ville. Med saker som inte gick min väg. 

Vem har ansvar för det? 

Dom andra eller jag? 

Vem har ansvar för hur jag sedan gick och bar på detta hela mitt liv? 

Hur jag ältade och ältade!?

Vem?

Jag var där. Jag gjorde mina val. Jag var där och jag fortsatte och bar på det som passerat mitt liv, resten av mitt liv.

Mitt försök att skylla från mig var att jag sa att det var deras fel. 

Hur kunde det bli deras fel?

Det har aldrig varit deras fel. Aldrig!

Alla gör sina val även de som jag tycker gör fel och jag har inget med det att göra.

Jag kan tycka att andra gör konstiga val men det är en helt annan sak. 

Jag gör mina val och har alltid gjort. Du gör dina val och du kommer alltid att göra det.

Det är så lätt att jag fokuserar på någon annan och därmed låter bli att se min del i det som sker.

Finns det stunder när du tänker att nja det var inte mitt val det är han/ hon som förstört det för mig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948