Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 14 december 2014

Upptagen

När jag inte väljer att leva här och nu i denna stund utan istället befinner mig med min historia eller i en framtid med hoppet om en bättre kommande historia, missar jag det avgörande. 

Jag har egentligen inget liv utan väljer att leva kvar i något som inte längre är eller något som kanske aldrig blir.

Jag väljer att vara upptagen med att sakta dö från nutiden.

Detta är avgörande det som jag skriver just nu i denna sekund. 

Jag väljer att gå mot min egen död. Det blir mitt val. Om det är dit jag vill ska jag inte välja något annat utan fortsätta denna linje.

Men jag kan göra ett annat val.

Mitt val det är att vara upptagen med att leva. Varje dag behöver jag se varför jag gör detta val. Jag behöver möta mig själv. Tala med mig själv. Hjälpa mig själv att se vad som faktiskt pågår just nu i denna sekund. Jag behöver och jag vill se det som faktiskt sker. 

När jag väljer att vara upptagen med mitt liv, här och nu finns inga sorger eller bekymmer. Livet bara är och det är ok, rentav fantastiskt. Livet finns därför är det fantastiskt med möjligheter att vara tacksam för det jag har. Tacksam för det som är. Tacksam för det som sker. Tacksam för det liv som utmanar mig och gör att livet varierar. 

Vad är du upptagen med i ditt liv? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948