Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 11 januari 2015

Negativt laddad

Att ha positiv tankar är inte det samma som att inte få sörja. Att ha positiv tankar är inte det samma som att inte kunna göra upp med vår historia. Att ha positiv tankar är inte det samma som att vi givit upp det som varit orätt. Men att ständigt bära på negativa tankar utan avslut kommer att döda var och en utan undantag. 

Våra negativa tankar är ett gift som successivt dödar vår själ för att sedan döda vår kropp (vi vet idag att bl.a cancer  påverkas även av vår mentala inställning). Negativa tankar är en bakterie som till varje pris ska tas ur vår kropp och tas bort från våra tankar. Med de medel som finns till hands. Det har ingen betydelse hur vi gör men dessa måste bort. 

Tro inte att du lyckats med detta om du bara lyckats få ett leende på dina läppar. Du behöver komma under ditt skinn och möta dig själv. Möta ditt innre jag. Så länge du inte lyckas med detta bor de förgörande negativa tankarna kvar och är i din kropp som en alien som tagit över och utvecklas inne i dig tills den förgör dig.

Så länge vi väljer att trycka i oss negativa tankar kommer vi att vara sjuka. Det enda botemedlet är att få ut allt detta gift och ersätta det med positiva tankar. 

Giftet smyger sig på oss ofta utan att vi själva märker det.  Ta dig tid att för en dag räkna alla de negativa tankar och kommentarer du haft. Jag är övertygad om att du kommer att bli förvånad hur du själv hjälper till att mata dig själv och din värld med detta gift. 

Lägger vi sedan till allt du matar dig själv med i form av nyheter på tv, dator och tidningar vilket oftast är dåliga nyheter, aggressiva filmer, stress (som också har sin grund i negativa tankar) och annat så blir det inte obetydligt.

Ägna dig sedan en dag till att se hur mycket positivt du matar dig själv med. Positivt i form av tankar, handlingar och kärleksfullhet. Även här blir du troligen förvånad när du ser hur lite det är.

Det är inte konstigt att vi blir sjuka i vår själ och vår kropp med allt som vi matar den med. Det konstiga är mer att vi tillåter det och inte förstår att vi blir sjuka. 

Detta är så viktigt och det har tagit mig oerhört lång tid för att inse hur viktigt det är. Jag har förstått att jag saknat en dimension ovh denna är en av dessa. 

Även min blogg landar ibland, kanske ofta i negativa sätt att tänka. Även fast jag själv i mycket hittat vägar för mitt liv så kan min blogg ibland mer manifestera det negativa än ta fram det positiva. Det har varit en strategi men jag har ett jobb att göra där.

Hur negativt laddad är du? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948